Egy amatőr szakács próbálkozásai

Az 54-es szám konyhája

Az 54-es szám konyhája

Egy könnyű évfordulós vacsora.

avagy mindent a kiskertből

2020. június 22. - Kitchen54

Lassan visszatérek az életbe és remélem ti is jól vagytok, sikeresen túléltétek ezt a remek pár hónapot. Csodás júniusunk van, sok napsütéssel és meleggel, igazi strandidő...ja, nem. Viszont eső az van bőven, el is kezdtem építeni a kertben a bárkát. A viccet félretéve egy valamire jó ez az eső. A kiskertben minden iszonyatos növekedésnek indult. Persze a gyom is, de általában minden jónak van rossz oldala is.

Ma egy egyszerű és könnyű vacsorát hoztam nektek, amolyan amit-találunk-abból-próbáljunk-kihozni valamit, ami nem csak ehető, de finom is. Eredetileg virslit szerettem volna csinálni, aztán megszállt az ihlet, és valami többre vágytam. Most volt az évfordulónk is, gondoltam csinálok egy kis meglepetést, mire visszatér a futásból. Gyorsan szétnéztem a kertben és a hűtőben, mivel tudom tuningolni az alap virslit. Nézzük mit is találtam. Volt friss tojás, a kertben cékla, és persze a kimeríthetetlen fűszerkert. Már megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy valamiféle szendvicset, mondhatni tapast kellene készíteni.

A virslit és a tojást feltettem főni, azt hiszem ezt nem kell részletesen leírnom, hogy kell csinálni. Bár megjegyzem, hogy a tojást nem akartam tökéletesen keményre főzni, mert tojáskrémet terveztem csinálni belőle, szóval valahol 5 és 10 perces tojás között, mondjuk 7,5 percnél állítottam le a főzését.

Közben kimentem a konyhakertbe szétnézni. Mostanában, hogy olyan szépen nő a cékla, nem maradhatott ki tapas feltétből a céklalevél. Igen, ennek a növénynek, aminek a gumóját vagy utáljuk, vagy nagyon szeretjük, a levele is fogyasztható, sőt a levél szára kellemesen céklaízű. beets-4388439_1280.jpg

A céklalevél nagyon gazdag vitaminokban (K-vitamin és béta-karotin) és antioxidánsokban.

Szedtem még egy kis rukkolát, mert a borsos mustáros íze, amúgy borsmustár a népi neve is, nagyon jól adódik hozzá a céklalevél ízéhez. A fűszerkertből egy kis friss oregánót, curryfüvet, metélőhagymát és kakukkfüvet szedtem. A curryfű csak illatában hasonlít az indiai curryhez, olasz szalmagyopár a neve. Gyógy- és fűszernövény, az illata viszont valóban az indiai curryhez hasonlít.helichrysum_italicum_immortelle.jpg

És vittem be egy kis metélőpetrezselymet és bazsalikomot is a díszítéshez.

Valamit majdnem kihagytam. A magaságyásokba a káros rovarok ellen dugattam el fokhagymát. (sajnos csigák ellen nem működik, annyi éticsiga lepi el a kertet, hogy a frissen ültetett brokkolim két nap után úgy nézett ki, mint a márciusi karácsonyfák) Valahol olvastam és láttam, hogy a fokhagymának nem csak a hagymája, hanem a levele is fogyasztható, kellemes fokhagymás aromája van, de nem fogsz rossz lehelettel ébredni tőle.

Azt hiszem minden a konyhában van amire szükség lehet. A tojásokat megpucoltam, egy tálba olívaolajat és mustárt tettem, csipetnyi sót adtam hozzá, majd a megpucolt tojásokkal ezt a keveréket átdolgoztam botmixerrel. Ha nem főztük túl “szárazra” a tojást, akkor kevesebb olaj is elég lehet a krémes állag eléréséhez. Azt elfelejtettem mondani, hogy kezdek leállni a tejtermékekről, de a krémes feltéteket nagyon bírom, szóval a laktózmentes cuccok mellett valami mást is ki kell találnom. Ez a tojáskrém jól sikerült, akár magában is fogyasztható lett volna. 

A céklaleveleket, metélőhagymát és a többi zöldfűszert felaprítottam, egy tálba tettem, kapott egy pici sót, olívaolajat, szójaszószt, balzsamecetet és egy csöppnyi almaecetet. És még egy kiskanál házi készítésű ecetes tormát. Hozzáadtam az apróra vágott főtt virslit, jól összekevertem, majd kb 10 perc állás után hozzáadtam a tojáskrémet és ismét jól összedolgoztam. Ezek után kb fél órát pihent a hűtőben, hogy jól összeérjenek az ízek.

Teljes kiőrlésű toast kenyeret pirítottam, közben paradicsomot vágtam fel és tettem a tányérra, amit saját készítésű fűszersóval ízesítettem. A tojáskrémes cuccba csak sima tengeri sót tettem, hiszen ott volt benne rengeteg friss zöldfűszer. A fűszersót mindig magamnak készítem, az alapja nin-i sómanufaktúrából származó tengeri só, vagy parajdi (szintén kézműves) kősó, és a saját fűszerkertből szárított fűszernövények titkos aránya. Amikor a paradicsom mellé került a pirítós, meglocsoltam olívaolajjal és ráhalmoztam a tojáskrémes cuccot. A tetejére egy csepp majonézes torma, bazsalikomlevél és aprított metélőpetrezselyem  került diszítésként. img_20200621_195942.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchen54.blog.hu/api/trackback/id/tr215906722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása